Sekce REKLAMACE
Jak správně postupovat při reklamaci
Vyplňte reklamační formulář, který naleznete níže v příloze. Vyplňte všechny důležité informace, které potřebujete pro bezproblémové vyřízení reklamace. Závadu popište co nejpodrobněji.
Formulář pro vytištění naleznete ZDE .
Tento formulář vložte do zásilky, která bude obsahovat reklamované zboží.
Spolu s protokolem reklamovaného zboží doporučujeme přiložit i kopii daňového dokladu - faktury. Komunikace se tak výrazně urychlí.
Vrácení zboží v zákonné 14 denní lhůtě
Pokud jste spotřebitel, máte podle občanského zákoníku (zákon č. 89/2012 Sb.) právo vrátit zakoupené zboží bez udání důvodu do 14 kalendářních dní od převzetí zboží. Tato možnost platí i pro objednávky s osobním odběrem. Své právo na vrácení zboží můžete uplatnit prostřednictvím formuláře, a to odstoupením od smlouvy a následným zasláním zboží na adresu PRO Caffé s.r.o., Slovanská alej 2669/24b. 326 00 Plzeň. Pečlivě prosím zabalte vrácené zboží tak, aby nedošlo k jeho poškození během přepravy. Peníze za vrácené zboží budou převedeny na váš bankovní účet co nejdříve, nejpozději však do 14 dnů od okamžiku odstoupení od smlouvy, avšak ne dříve, než obdržíme vrácené zboží, nebo než prokážete, že jste zboží odeslali zpět. Náklady na vrácení zboží jsou v tomto případě na náklady kupujícího. Poštovné za zaslání zboží zpět obchodníkovi při odstoupení od smlouvy bez udání důvodu hradíte vy. V tomto případě nevzniká právo na proplacení nezbytných nákladů spojených s přepravou zboží k prodávajícímu.
Zboží odesílejte na adresu naší provozovny:
PRO Caffé s.r.o.
Slovanská alej 2669/24b.
326 00 Plzeň
- Zboží, které bude na naši adresu zasláno bez vysvětlení, může být zasláno zpět.
- Zboží můžete reklamovat také přímo v naší provozovně.
- Zásilku posílej dopravcem s osobním doručováním. Zásilkovnou prosím balíček neposílejte.
Na základě přiložených podkladů bude reklamace odborně posouzena a bude stanoven další postup při vyřizování reklamace. Oprávněnost nebo neoprávněnost reklamace vždy posuzuje výrobce, dovozce zboží nebo oprávněná osoba (např. zbožíznalec), který vydá své písemné stanovisko k reklamaci. V případě, že bude reklamace shledána jako oprávněná, bude kupujícímu zaslán opravený výrobek, nový kus nebo vrácena kupní cena. Bude tak učiněno bezprostředně po posouzení reklamace. V případě oprávněné reklamace má kupující nárok na úhradu vzniklých nákladů spojených s reklamací (poštovného) v přiměřené výši.
Na zpracování reklamace máme 30 dní od doručení - O výsledku reklamace Vás budeme informovat telefonicky nebo e-mailem.
O průběhu reklamace se můžete informovat e-mailem na adrese
Vítejte v našem eshopu www.mugstore.cz! Naleznete zde výběr jedinečného porcelánu, skla a smaltovaných hrnků s originálními motivy. Naše vášeň spojit kvalitu s uměním nás vedla k vytvoření produktů, které osvěží váš domov.
Tento internetový obchod vznikl ve spolupráci s firmou CoffeeMugs, která se již dlouhá léta zabývá logováním porcelánu, skla a smaltovaných hrnků (plecháčků) dle vašeho přání. Produkty jsou vhodné do myček a gastroprovozů. Spojili jsme tedy letité zkušenosti s uměním a dali dohromady nádherné a osobité jídelní, kávové a čajové kolekce, které dokážou “vyprávět příběhy”.
Proč u nás nakupovat
- kvalitní zboží za ceny, které vás dostanou
- rychlé dodání, položky skladem
- rozmanitý sortiment, nakoupíte na jednom místě za jedno dopravné
- rádi pomůžeme s výběrem, doporučíme vhodné nebo oblíbené produkty
- s námi objevíte nový design
- dárková kartonáž dle přání zákazníka
- máme letité zkušenosti v oboru, rádi poskytneme podrobné informace o našich produktech
- kvalitní zákaznický servis, rychlé a přátelské jednání
- pečlivé balení zásilek
- jsme otevřeni návrhům, diskuzi i změnám
Pokud hledáte něco, co ještě nemáte, prohlédněte si naši nabídku a nechte se inspirovat! Věříme, že zde naleznete to pravé ořechové
PRO Caffé s.r.o.
Slovanská alej 2669/24b.
326 00 Plzeň
Email:
Mob: +420 606 854 299
+420 731 151 838
Kde nás najdete
Adresa sídla:
PRO Caffé s.r.o.
Mezi Vodami 1903/17a
143 00 Praha 12 - Modřany
IČ: 63075733
DIČ: CZ63075733
č.ú. 3945302001/5500
Adresa provozovny PRAHA:
Dům kávy - PRO Caffé s.r.o.
Jirečkova 1012/9
170 00 Praha 7
Adresa provozovny PLZEŃ:
Slovanská alej 2669/24b.
326 00 Plzeň
CZK - č.ú. 2001867457/2010
EUR - č.ú. 2301867459/2021
Tel.: +420 731 151 838
Email.:
Rádi bychom vám přiblížili, jak jednoduše a pohodlně u nás můžete nakupovat. Níže najdete stručného průvodce nákupem, od vložením produktu do košíku až po naše platební metody a možnosti dopravy.
Jak nakupovat na našem e-shopu:
1. Prohlédněte si naši nabídku produktů
2. Vybraný produkt / produkty vložte do košíku, popřípadě zvolte množství
3. Pokračujte do košíku
- V detailu košíku lze ještě v případě potřeby upravovat množství, nebo odebrat produkt z košíku.
4. Na našem e-shopu není registrace povinná, ale pokud registraci učiníte, přinese vám jisté pohodlí při objednávkách, také budete moci využívat výhody registrovaného zákazníka. Další výhody, které registrace přináší, je zákaznická sekce, kde je uložena historie objednávek a kde můžete sledovat stav své nejnovější objednávky.
5. Vyplňte vaše fakturační údaje
6. Zvolte způsob dopravy
- Fofr - 150 Kč
- Zásilkovna (do poznámky prosím uveďte pobočku zásilkovny) - 99 Kč
7. Vyberte platební metodu
- Bankovní převod
9. V případě, že máte slevový kupón, zadejte do požadované kolonky váš kód pro slevu
8. Potvrďte objednávku (před potvrzením doporučujeme zkontrolovat vámi zadané údaje, aby se předešlo případným problémům s objednávkou)
Informace o stavu objednávky vám budeme posílat na váš e-mail. Budete takto vědět o každém našem kroku až do vyřízení/odeslání objednávky.
Přejeme vám příjemný nákup.
Obchodní podmínky
I. Základní ustanovení
- Tyto obchodní podmínky upravují vztahy mezi kupujícím a prodávajícím v oblasti prodeje doplňků do domácnosti a souvisejícího zboží mezi společností Jedlá lžíce S.R.O. (dále jen „Prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“).
- Prodávajícím je společnost PRO Caffé s.r.o., Mezi vodami 1903/17a, Modřany, 143 00 Praha , která je registrovaným podnikatelským subjektem s IČO 63075733 a DIČ CZ63075733 zabývající se prodejem doplňků do domácnosti a souvisejícího zboží. Kontaktní údaje na Prodávajícího jsou:
- e-mail:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. ,Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - číslo: +240 606 854 299, +420 731 151 838
- sídlo e-shopu: Slovanská alej 2669/24b, 326 00 Plzeň
- Kupujícím se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží nabízeného Prodejcem.
- Při zahájení právního jednání předává Kupující Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít uvedeny na nákupních dokladech.
- Právní vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito obchodními podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb., (občanský zákoník), zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění účinném od 6. 1. 2023, jakož i právními předpisy souvisejícími.
- Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
II. Bezpečnost a ochrana informací
- Uzavřením smlouvy Kupující potvrzuje, že osobní údaje, které uvedl jsou pravdivé a souhlasí s tím, aby poskytnuté údaje byly Prodávajícím zpracovány a uchovány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a Obecným nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
- Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího budou použity pouze k uskutečnění plnění smlouvy a nebudou jinak zveřejněny nebo poskytnuty třetí osobě; s výjimkou situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
- Více se o ochraně osobních údajů dočtete v dokumentu s názvem Jak chráníme Vaše osobní údaje, který je dostupný na internetových stránkách Prodejce.
III. Objednávání
- Prodávající nedisponuje tzv. kamenným obchodem, kde si může Kupující zboží osobně prohlédnout a vyzvednout. Pro účel nabídky zboží slouží internetový obchod, který je provozován na webové adrese www.mugstore.cz, tudíž je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Kupující od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání. Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě. Ceny jsou u zboží uvedeny v CZK.
- Náklady na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými v článku X. těchto obchodních podmínek.
IV. Uzavření smlouvy
- K uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky Prodávajícího Kupujícím prostřednictvím objednání zboží, které je uvedeno na internetových stránkách Prodejce, a to potvrzením tlačítka „Potvrzení objednávky“. Objednávku nelze učinit i telefonicky.
- Každá smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyku.
- Přijetí nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka podstatně nemění podmínky nabídky.
- Převzetím nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího se kupující stává poctivým držitelem. V případě převzetí nevyžádaného plnění není Kupující povinen o existenci tohoto plnění Prodávajícího informovat, ani přijaté plnění na své náklady Prodávajícímu vracet.
- Po dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno potvrzení objednávky (uzavření kupní smlouvy). Objednávka Kupujícího zůstává uložena u Prodávajícího.
- Chyby vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může Kupující opravit pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky Prodávajícímu může Kupující Prodávajícího o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho kontaktních údajů. Pro Prodávajícího jsou tyto změny právně závazné pouze v případě, že Kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
V. Odstoupení od smlouvy
- V případě, že Kupující odebral zboží jiným způsobem než osobně, tedy když mu bylo objednané zboží doručeno dopravní službou, je lhůta pro odstoupení od smlouvy 14 dní od doručení.
- Naplní-li Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od spotřebitelské smlouvy uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky:
- Odeslat dopis nejlépe e-mailem na adresu
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. s textem: „Já (jméno Kupujícího) jsem dne DD.MM.RRRR uzavřel smlouvu č. (číslo objednávky/faktury) se společností PRO Caffé s.r.o.. V návaznosti na ustanovení zák. č. 89/2012 Sb. o spotřebitelských smlouvách uzavřených distančním způsobem tímto jednostranně odstupuji od výše uvedené smlouvy, požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na účet číslo: 2001867457/2010 a prohlašuji, že splňuji všechny zákonné požadavky pro toto odstoupení od smlouvy dle příslušných právních předpisů“. - V případě písemného vyhotovení dopisu je Kupující povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem.
- Zboží odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené, kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.) a s kopií dokladu o koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za kterou bude zboží přijato zpět.
- Možnost odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání Kupujícího a jiné zboží, které nelze vrátit do původního stavu před koupí.
VI. Práva z vadného plnění
- Prodávající odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady jiné, než odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží má vzhledem ke svému stáří a že v době kdy kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů;
- má dostatečnou životnost, kterou lze rozumně očekávat.
- Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí Kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu dvanácti (12) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, tedy takovým porušením, o kterém, kdyby Kupující před koupí věděl, koupi by neučinil, má Kupující právo:
- na odstranění vady dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstoupení od smlouvy.
- Je-li vada odstranitelná, může se Kupující domáhat buď opravy, nebo doplnění toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z kupní ceny. Nelze-li vadu odstranit a nelze-li pro ni zboží řádně užívat, může Kupující buď odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Kupující sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující měnit bez souhlasu Prodávajícího. Neoznámí-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co se vada na zboží vyskytla, pozbývá své právo z podstatného porušení smlouvy a nadále může již uplatňovat jen práva, která vyplývají z vady, jež je nepodstatným porušením smlouvy.
- Pokud by zvolený způsob odstranění vady byl nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný, může si Prodávající zvolit jiný způsob vyřízení reklamace. Nemožnost nebo nepřiměřená nákladnost se pak posoudí s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by zboží mělo bez vady a zda může být vada odstraněna bez značných obtíží pro Kupujícího.
- Práva z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího osobně na adrese Slovanská alej 2669/24b, 326 00 Plzeň, nebo prostřednictvím dopisu na tutéž adresu či prostřednictvím elektronické komunikace na email
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. .
VII. Reklamace zboží
- V případě reklamace v záruční době může Kupující informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu:
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. - telefonicky na čísle +240 606 854 299, +420 731 151 838
- Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Kupující bude ve stejné lhůtě, tj. 30 dnů o vyřízení reklamace informován.
- Nepřevezme-li Kupující opravené zboží včas, tj. poté, co jej Prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, může prodávající vyžadovat úplatu za uskladnění. Úplatu je však možno požadovat až po uplynutí přiměřené doby k vyzvednutí.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
- Ke každému zboží je přikládán prodejní doklad a návod k použití. Převzetím zboží zákazník stvrzuje svůj souhlas se záručními a obchodními podmínkami. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
- V rámci reklamace zboží může Kupující požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud:
- Prodávající vadu odmítl odstranit,
- Prodávající nemůže vadu odstranit,
- Prodávající neodstranil vadu,
- vada se projeví opakovaně,
- vada je podstatným porušením smlouvy nebo
- je z prohlášení Prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
VIII. Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci,
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- běžným opotřebením zboží.
- Mimosoudním řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provádět Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: coi.cz.
- V případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.
VIII. Informace o zboží
- Informace o zboží nabízeném v internetovém obchodu Prodávajícího mají pouze ilustrační charakter a v detailech se mohou lišit od dodávaného zboží.
- V internetovém obchodě jsou vždy aktuální a platné ceny nabízeného zboží včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuto poštovné a balné.
- Pokud je u zboží uvedeno, že je prodáváno se slevou, Prodávající prohlašuje, že uváděná původní cena je nejnižší inzerovanou cenou zboží za posledních 30 dní.
IX. Platební podmínky
- Objednané zboží je možné zaplatit:
- platební kartou pomocí platební brány GoPay
- platbou pomocí bankovního převodeu na číslo účtu prodávajícího: 2001867457/2010.
- Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem Prodávajícího.
X. Dodací podmínky
- Zasílání dopravní službou: Objednané zboží bude odesláno zvolenou dopravní službou. Dopravce garantuje doručení zásilky kamkoliv po ČR do 48 hodin. Cena dopravy se řídí dle ceníku dopravce aktuálního v den objednávky.
- Kupující je povinen při dodání zboží převzít s výjimkou uvedenou v čl. X. odst. 5 těchto obchodních podmínek. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- Pokud je z důvodu na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady spojené s jiným způsobem doručení.
- Při přebírání zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a případné závady oznámit dopravci. Zboží se zjevně poškozeným obalem není Kupující povinen od dopravce převzít.
- Podpisem dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně porušení obalu zásilky nebude brán zřetel.
- Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v příslušných dodacích podmínkách dopravce
XI. Termín dodání a doprava
1.Zboží bude kupujícímu dodáno v pracovní dny pouze v rámci ČR v čase od 8:00–17:00 h, termín dodání u skladových položek činí cca 1-2-3 pracovní dny. U ostatních položek dle informací o dodání u konkrétního produktu.
- Zásilky jsou zasílány společnostmi Česká pošta, Fofr, Zásilkovna
- Kupující je povinen při převzetí zásilky provést kontrolu zásilky s cílem zjistit, zda je obal neporušený a zda zásilka nevykazuje zjevné znaky poškození. Tato kontrola se netýká obsahu zásilky.
- Cena dopravného se u každého zboží pohybuje v rámci České Republiky od 99,– Kč do 150,– Kč . Při dodání na Slovensko bude cena kalkulována dodatečně dle místa dodání a množství.
- Kupující je povinen uhradit skutečné náklady dopravy (dopravné) i v případě, že zaslané zboží od dopravní společnosti nepřevezme, a to z důvodů na jeho straně. V případě expedice zboží kupujícímu bude kupujícímu následně zaslána faktura s výší dopravného. Výše uvedené neplatí, pokud kupující před oznámením prodávajícího nebo dopravní společnosti o expedici zakoupeného zboží písemně nahlásí prodávajícímu odstoupení od kupní smlouvy podle postupu dle článku 9. Odstoupení od kupní smlouvy těchto VOP, nejpozději 24 hodin před doručením.
XII. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 1.1.2024.
- Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.
- I. Úvodní ustanovení
- 1. Tento reklamační řád je vystaven společností <doplňte název společnosti>, se sídlem <doplňte sídlo společnosti>, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném <doplňte>, IČO: <doplňte>, DIČ: <doplňte>, tel. <doplňte>, email: <doplňte> (dále jen „Prodávající“).
- 2. Tento reklamační řád obsahuje informace o rozsahu, podmínkách a způsobu uplatnění práva z vadného plnění (dále jen „reklamace“) v souvislosti s kupními smlouvami uzavřenými mezi zákazníkem a Prodávajícím, spolu s údaji o tom, kde lze reklamaci uplatnit.
- II. Podmínky a způsob uplatnění reklamace
- 1. Zákazník může uplatnit reklamaci v <doplňte adresu obchodu/společnosti/reklamačního místa apod.>.
- 2. Zákazník uplatňuje reklamaci osobně, poštou na adrese <doplňte>, nebo emailem na adrese <doplňte>. Nákup reklamovaného zboží prokazuje zákazník nákupním dokladem.
- 3. Reklamaci je nezbytně nutné uplatnit bez zbytečného odkladu, ihned jakmile se vada objevila. Případné prodlení při pokračujícím užívání zboží může zapříčinit prohloubení vady, znehodnocení zboží a může být důvodem odmítnutí reklamace.
- 4. Reklamace se považuje za řádně uplatněnou, jestliže reklamaci nebrání obecné zásady hygieny. Zákazník je povinen předložit reklamované zboží vyčištěné, zbavené všech nečistot a hygienicky nezávadné. Prodávající je oprávněn odmítnout převzít k reklamačnímu řízení zboží, které nebude splňovat výše uvedené zásady obecné hygieny (zejména vyhláška č. 91/1984 Sb., o opatřeních proti přenosným nemocem).
- 5. Prodávající je povinen zákazníkovi vydat písemné potvrzení o tom, kdy zákazník právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace zákazník požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
- 6. Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se Prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy.
- III. Rozsah práv z vadného plnění
- 1. Práva a povinnosti Prodávajícího a zákazníka ohledně záruky Prodávajícího za jakost zboží při převzetí a práva zákazníka z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanovením § 2161 a násl. zákona č. 89/2012 Sb. (dále jen „občanský zákoník“) a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele (dále jen „zákon o ochraně spotřebitele“).
- 2. Prodávající odpovídá zákazníkovi, že zboží při převzetí nemá vady. Zejména Prodávající odpovídá zákazníkovi, že v době, kdy zákazník zboží převzal:
- a. má zboží vlastnosti, které si Prodávající a zákazník ujednali, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Prodávající nebo výrobce popsal nebo které zákazník očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- b. se zboží hodí k účelu, který pro její použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- c. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti, a
- d. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- 3. Za vadu nelze považovat změnu (vlastnosti) zboží, která vznikla v důsledku jeho opotřebení, nesprávného používání, nedostatečné nebo nevhodné údržby, v důsledku přirozených změn materiálů, z nichž je zboží vyrobeno, v důsledku jakéhokoliv poškození zákazníkem či třetí osobou nebo jiného nesprávného zásahu.
- 4. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- 5. Nemá-li zboží vlastnosti stanovené v čl. 3.2 výše, může zákazník požadovat i dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může zákazník požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má zákazník právo na bezplatné odstranění vady.
- 6. Právo na dodání nového zboží, nebo výměnu součásti má zákazník i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V takovém případě má zákazník i právo od kupní smlouvy odstoupit.
- 7. Neodstoupí-li zákazník od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad, na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Zákazník má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Prodávající nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že Prodávající nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy zákazníkovi působilo značné obtíže.
- 8. Právo z vadného plnění zákazníkovi nenáleží, pokud zákazník před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud zákazník vadu sám způsobil.
- 9. Zákazník je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí zboží (s výjimkou uvedenou v čl. 3.8 níže). To neplatí:
- a. u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána,
- b. na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, nebo
- c. vyplývá-li to z povahy věci.
- 10. Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má zákazník právo:
- a. na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci,
- b. na odstranění vady opravou věci,
- c. na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
- d. odstoupit od smlouvy.
- 11. Zákazník sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího; to neplatí, žádal-li zákazník opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li Prodávající vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li zákazníkovi, že vady neodstraní, může zákazník požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit. Nezvolí-li zákazník své právo včas, má práva podle čl. 3.12 až 3.14.
- 12. Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má zákazník právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- 13. Dokud zákazník neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Prodávající dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Prodávající odstranit podle své volby opravou zboží nebo dodáním nového zboží; volba nesmí zákazníkovi způsobit nepřiměřené náklady.
- 14. Neodstraní-li Prodávající vadu zboží včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může zákazník požadovat slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže zákazník změnit bez souhlasu Prodávajícího.
- IV. Závěrečná ustanovení
- 1. Reklamační řád byl vypracován ve smyslu občanského zákoníku a zákona o ochraně spotřebitele.
- 2. Reklamace se vyřizují v souladu s tímto reklamačním řádem, občanským zákoníkem, zákonem o ochraně spotřebitele a dalšími příslušnými právními předpisy.
- 3. Tento reklamační řád nabývá platnosti a účinnosti dne <doplňte>.